Emballagedesign til Carletti bolcher
Forskellige produktidentiteter med samme princip i emballagedesignet
Der er ingen tvivl om at de fire forskellige bolchetyper i denne serie fra Carletti har forskellige fangrupper. Nogle generationer er mere glade for surt og syrligt slik, hvor andre foretrækker salmiak eller søde smage. Derfor har hver pose bolcher også fået hvert deres univers.
Karmamix med en blanding for enhver smag… jordbær, banan, karamel, lakrids og pebermynte. Den oplagte pose blandede bolcher til en lang tur i bilen med hele familien.
Raket Ryttere med stærke smage af lakrids, salmiak og en knivspids chili. Der er fart over smagen og derfor skulle der også være fart over navnet og designet. I namingen havde vi fokus på alitteration (bogstavrim), da der er gode erfaringer med dette ”trick” i navngivning.
Syrlige Zombier med smag af æble, hindbær og citron og med surt fyld. Det er så kinderne trækker sig sammen på den helt perfekte måde og derfor var Zombie-universet oplagt. Her har vi også arbejdet med alitteration og selvom S og Z er to forskellige bogstaver, så udtales de ens.
Stærke Gustav… klassikeren. Salmiakbolcher fyldt med lakridspulver. Bolchet med mange fans har fået sin egen stærke men søde matros på posen og med et genkendeligt flammende hjerte, der kan anvendes alene som et ekstra element på tværs af andre materialer.
Men hvordan skaber man så ro og genkendelighed på tværs?
Carletti logoet er fremhævet i både størrelse og placering, indkigget er placeret ens og med samme udformning. Ligeledes er smagsbeskrivelsen med samme fonte og samme placering. På den måde kan forbrugeren nemt finde rundt trods meget forskellige identiteter.
Har du lyst til at se mere af vores emballagedesign til Carletti? Så klik dig videre til Skumbananer eller P-tærter
Kunde
Carletti
Opgave
Emballagedesign, produktidentitet, naming og rentegning af bolcher under Carletti brandet.