Naming og emballagedesign til Carlettis slikkoncept N’iCE MALLOWS – en moderne nyfortolkning af en elsket klassiker
N’iCE MALLOWS hylder den klassiske regnbueis, men giver den en helt ny form. Bløde skumfiduser med smag af jordbær, vanilje og kakao, overtrukket med et sprødt lag vekao.
Kunde
Carletti
Opgave
Naming, emballagedesign og rentegning til Carlettis nye slikkoncept med skum-is i tre forskellige smagsvarianter
Kompetencer
Naming, visuel identitet, emballagedesign og rentegning


En visuel identitet, der skiller sig ud
Opgaven omfattede navngivning, produktidentitet og emballagedesign samt rentegning. Navnet N’iCE MALLOWS leger med ordene nice og ice for at fremhæve både den lækre smagsoplevelse, associationen til den velkendte regnbueis og ikke mindst en kærlig og underliggende reminder om, at vi skal huske at være nice ved hinanden. Det visuelle udtryk er ungt og farverigt for at tiltrække en bred målgruppe og emballagedesignet sikrer maksimal synlighed på hylderne.



En smagsoplevelse, der vækker minder
N’iCE MALLOWS er mere end bare et stykke slik – det er en oplevelse. Smagene af jordbær, vanilje og kakao bringer barndomsminder frem, og det bløde skum kombineret med et sprødt vekao-overtræk giver en uimodståelig tekstur. Perfekte som en lille ekstra topping på en gammeldags vaffelis eller bare som ren nydelse.
Emballagedesign, der fanger blikket
Når det kommer til slik, spiller emballagedesign en afgørende rolle, når man skal skille sig ud på slikhylderne. De friske farver, tydelige smagsreferencer og den legende typografi sikrer, at N’iCE MALLOWS fanger opmærksomheden og appellerer til både unge og voksne.
Har du lyst til at se emballagedesignet til de andre Carletti cases? Så kan du klikke dig videre til P-tærter, Skumbananer eller bolcher
