Nyt emballagedesign til de originale Skumbananer – ikonet fra 1953
Du har garanteret smagt den… Skumbananen. Ikonet, der kom på hylderne i 1953 og som er ”still going strong”. Måske kan du huske den fra din barndom eller måske bare fra sidste weekend – skum med banansmag og overtrukket med chokolade. Dén smag kan noget helt særligt for mange.
Sammen med resten af Carletti-originalerne, heriblandt P-tærterne, har Skumbananerne fået en make-over. Den har ligesom P-tærterne stået stærkt alene gennem årene, men har også gjort sin entré i is og senest som en del af en limited Deluxe Shake på Sunset Boulevard.
Kunde
Carletti
Opgave
Re-branding, emballagedesign og rentegning af Carlettis hero-produkter, herunder Skumbananer.
Kompetencer
Sådan vil vi sikre, at Skumbananer også er et hit for de nye forbrugere
Når man vil fange en yngre gruppe forbrugere og stadig holde fast i sin faste fanskare, er det vigtigt at overveje, hvilke designgreb man anvender. Her har genkendeligheden været første prioritet og dernæst at skabe et emballagedesign med et moderne udtryk. Der er kraft i farverne, og vi har skabt et simpelt design, så produkterne står frem på hylderne i en kategori, hvor der er kamp til stregen og en masse visuel støj.
De originale Skumbananer
Logoet til Skumbananer har fået en opdatering og en tilføjelse af ”Original”, for det er de jo. Og ja, selvfølgelig med stor respekt til designets genkendelighed siden 1953 gennem hele processen. For en skumbanan er jo ikke bare en skumbanan. Det er DÉN skumbanan.
Har du lyst til at se emballagedesignet til nogle andre Originaler, nemlig Carlettis P-tærter? Så kan du klikke dig videre HER