Visuel identitet til RESUS FOOD med ansvarlighed og bæredygtighed i fokus

RESUS FOOD er en fødevarevirksomhed med et helt særligt formål – at være med til at skabe en bedre verden. RESUS er nemlig en sammentrækning af ordene RESPONSIBLE og SUSTAINABLE, som begge er meget afgørende grundværdier i virksomhedens DNA.

RESUS skulle derfor bruge en visuel identitet, der tydeligt kunne kommunikere deres budskab og skabe et stærkt og genkendeligt visuelt brandunivers.

Kunde

RESUS FOOD

Opgave

Design af visuel identitet til virksomhed, der handler med ansvarlige og bæredygtige fødevarer

Kompetencer

Visuel identitet

RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Orange logo med sticker
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Logo med orange sticker
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Logo med orange sticker på tønder

RESUS FOOD vil skabe en mere ansvarlig og bæredygtig fremtid

Som arketype er RESUS FOOD et Hero-brand, der kæmper for sine værdier og sin vision om en bedre og mere bæredygtig verden. RESUS ønsker, som virksomhed, at lede en fredelig revolution, både inden for branchen, men også bredere i samfundet. De vil gå forrest, tør være tydeligt idealistiske og skille sig ud fra konkurrenterne med dristighed og styrke. Der er høje krav i virksomheden om at leve op til egne værdier, og et stærkt ønske om at inspirere andre til at følge i samme bæredygtige, ansvarlige og sunde retning, så vi sammen kan gøre en forskel.

Designelementer til RESUS FOOD

RESUS FOODs tydelige brandpersonlighed skabte klarhed for os ifm. beslutningerne om, hvilken retning visuel identitet, logo og designelementer skulle tages i designprocessen.

RESUS FOOD logo

Logoet er udført i cut-out-stil, så det ligner at bogstaverne er skåret ud i pap. Stilen er inspireret af do-it-yourself, som både indrammer genbrug/genbrugsmaterialer og dermed bæredygtighed, men også et revolutionært aspekt, da det kan skabe associationer til hjemmelavede skilte til demonstrationer. Dette giver logoet et både idealistisk udtryk, men også menneskeligt udtryk.

Alle hjørner er rundet af for at gøre det samlede billede venligt og indbydende, selvom det stadig har en tydelig styrke og et mod, som går godt i tråd med Hero-arketypen.

Ordopdelingen

Eftersom navnet er en sammentrækning af Responsible og Sustainable og navnet derfor har et dybere betydningslag, giver det mening at dele ordet i to.

Dette gøres ved at have RE og SUS på hver sin linje og indsætte en bindestreg imellem, der både gør opmærksom på opdelingen, men også fuldender ordbilledet. Desuden lægger man på denne måde mere afstand til den eventuelle association, der kunne opstå til den medicinske verden.

RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Logo med orange sticker -stemningsbillede
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Grønt logo med ikon
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Identitet på A4-materiale
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - RESUS brevstempel

RESUS FOOD farver

Farveuniverset der går fra en dybgrøn til en stærk orange signalerer bæredygtighed, håb, sundhed, positivitet og energi, hvilket giver alle de rigtige associationer til brandet.

Den grønne farve signalerer i høj grad det bæredygtige og ansvarsfulde, mens de orange farver signalerer den positive energi og modet til at skille sig ud og revolutionere branchen.

RESUS FOOD Ikoner og stickers

Ikoner er gode i en visuel identitet, idet vi som mennesker hurtigere afkoder billeder end ord. Derfor hjælper ikoner til at gøre brandet let forståeligt og afkodeligt og de anvendes på tværs af identiteten som visuelt materiale.

Dertil er der udarbejdet stickers med ikonerne, som kan bruges til at signalere en række af brandets budskaber. Stickers passer perfekt til RESUS FOODs personlighed, idet brugen af stickers er set i gadebilledet gennem mange år som værktøj til at kommunikere et revolutionerende budskab.

RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Posters
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Stickers
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Pose
RESUS FOOD - Cameleon Creatives - Visuel identitet - Ringbind

Vil du høre mere om, hvordan man kan arbejde med bæredygtighed både visuelt og i udformningen af selve din emballage?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef