• Engvang-case.jpg
  • Engvang-case2.jpg
  • Engvang-case3.jpg
  • Engvang-case4.jpg
  • Engvang-case5.jpg

Emballagedesign


Kunde: Lidl, Danmark
Opgave: Nyt design til Engvang Ost. Herunder også udarbejdelse af designmanual og rentegning af emballagerne.


 


Vores tanker bag det nye "Engvang" design med fokus på minimalisme:


- Enkeltheden er skønheden.
- Mejeri er “ren natur” og man signalerer lettest en “ren” deklaration gennem et “rent” design.
- Mejeri har en kort beslutningsproces hos forbrugeren.
- Rene farver styrker differentieringen i kategorien.
- Korrekt anvendelse af minimalisme er let at afkode for forbrugeren.
- Minimalismen skiller sig ud på hylden og skaber blikfang med sin ro.
- Minimalismen er en kommende tendens inden for mejeri, som vil bane sig frem i de kommende år.
- Med få velovervejede designelementer adskiller ENGVANG sig og bliver tydeligere i varespejlet.


 


Derfor virker minimalistisk design:


Et minimalistisk emballagedesign er renset for overflødige grafiske elementer, der distraherer forbrugerne og fjerner deres opmærksomhed fra emballagens centrale fokus.
Produkter med et minimalistisk design har således også en tendens til at skille sig ud fra andre produkter i varespejlet, fordi de formidler en stærkt målrettet varemærkebesked på en øjeblikkelig og forståelig måde. Dette gør det lettere for forbrugeren at identificere varen og dermed foretage en hurtig købsbeslutning.
Minimalistisk emballagedesign eliminerer forvirring i beslutningsprocessen, og forbrugerne fanger derved hurtigere budskabet.

Efterlad en kommentar.