Brandbook

Er man en nystartet virksomhed, der har behov for en guideline eller en identitetsgrundsten at stå på eller er man en virksomhed, der har eksisteret i noget tid, kan det være tid til at rydde op i strategien og fastholde de værdier, der virkelig betyder noget for jer. Så er en brandbook en rigtig god idé, da den er et effektivt værktøj til netop dette.

Brug din brandbook til at sikre en ren strategi

Den travle hverdag hvor der bliver taget mange hurtige beslutninger og hvor man måske ikke altid husker at stoppe op og tænke: “Hvad ville være rigtigt at gøre i forhold til vores strategi og vores værdier?”, kan medvirke til, at der tages beslutninger, der efterhånden glider længere og længere væk fra strategien og virksomhedens grundværdier.

Årsagen til at en brandbook kan bruges som et værktøj til at rydde op eller skabe en grundsten, er at det helt grundlæggende kommer på plads i forhold til hvem virksomheden er, hvad formålet er, drømmene, visionerne, missionerne og målene. Vi har erfaret, at i denne proces, hvor strategien, tone of voice og den visuelle identitet bliver skrevet ned, så sætter det gang i en oprydningsproces, hvor alt overflødigt skæres fra, og vi ender med med kernen og de stærkeste værdier.

Få alle til at mærke og tro på det

Nogle af de store udfordringer ved identitet og brandværdi, især for større virksomheder, er, at få alle medarbejdere med på tanken og få alle til at mærke virksomhedens identitet. Det er nemlig afgørende, at den identitet virksomheden ønsker, også er den som målgruppen opfatter i alle dets kontaktpunkter med virksomheden. Det kræver, at hele virksomheden; produktionen, salg, service, marketing og ledelsen, kommunikerer og agerer ens ift. målgrupperne. Altid!

Få hjælp til at finde kernen

Det kan være svært at skære fra, når man selv sidder med sin virksomhedsstrategi. Derfor kan det ofte være en god idé at hente hjælp fra strategiske specialister udefra. Vi har erfaringen, der kan gennemskue, hvad der bør blive og hvad der bør skæres fra eller justeres.

Vi kan hjælpe jer, og har netop den erfaring, I har brug for. Vi arbejder med strategi og træffer strategiske beslutninger hver dag – både for vores kunder og for os selv.

Vil du høre om vores tilgang til brandsbook?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef