Visuel identitet til fersk kød i Lidl
I samarbejde med Lidl nåede vi frem til navnet Butcher’s. Butcher’s er en produktserie med udenlandsk fersk kød, hvor vi i designprocessen lagde vægt på, at logoet skulle udtrykke moderne og international kvalitet. Fonten er simpel og rå, og hele logoet er illustreret som et brændemærke.
Kunde
Udarbejdet til Lidl Danmark og Lidl Sverige (anvendes i dag kun i Lidl Sverige)
Opgave
Emballagedesign til fersk udenlandsk kød
Kompetencer
Visuel identitet, designmanual
Identitet som en slagter
I udviklingen af Butcher’s identitet, var der fokus på at finde frem til elementer, der giver associationer til slagteren på en autentisk og troværdig måde. Logoet er lavet som et brændemærke, hvilket giver et stærkt og autentisk udtryk.
Fonten er markant og rustik, og har et godt samspil med symbolet; ‘hipster-slagteren’, hvilket gør at hele logoet får et moderne og internationalt udtryk og samtidigt et stærkt og autentisk kvalitetslook med høj genkendelse.
Farver er identitetsskabende og styrker differentieringen
Farver er identitetsskabende, da farver er noget af det mennesker har lettest ved at genkende. Butcher’s visuelle identitet er baseret på kraftige farver i let støvede nuancer, da dette øger foodappeal og altså gør produkterne mere appetitlige for forbrugerne. Derudover har vi valgt farver, der tydeligt differentierer sig fra hinanden, så kylling og okse hurtigt adskilles samt en lys font, der afbalancerer de kraftige farver og skaber det udtryk, vi gerne vil have frem.
Er du interesseret i en mere uddybende beskrivelse af casen?
Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk
Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef