Projekbeskrivelse

Visuel identitet til Metodecentrets familieindsats

Familie & Netværk er Metodecentrets indsats for familier med børn og unge med adfærds- og trivselsproblemer. Vores opgave lød på at give indsatsen en ny stærk visuel identitet, der var tydeligt positiv og let genkendelig. Desuden skulle det visuelle univers tale til både interne terapeuter, eksterne samarbejdspartnere og ikke mindst familien og barnet/den unge.

Kunde

Metodecentret

Opgave

Udvikling af en ny visuel identitet til Metodecentrets indsats Familie & Netværk

Kompetencer

Visuel identitet

Familie Netværk visuel identitet intro

En identitet i øjenhøjde

Familie & Netværk er skabt for at hjælpe familier til at håndtere adfærds- og trivselsproblemer, og netop fordi emnet er alvorligt, var det vigtigt at identiteten fremstod håbefuld, så der var fokus på det positive og den mulige udvikling, frem for det negative. Dette kommunikeres blandt andet via farver, positive og autentiske stemningsbilleder i øjenhøjde og ikke mindst symbolikken i logoet.

Den lyseblå farve repræsenterer mental sundhed, ro, forståelse og blødhed. De samme følelser du opnår, når du kigger op i en lyseblå og skyfri himmel. Samtidig ligger der noget visdom og noget tillid i farven, som hjælper til med at opbygge en tillid hos de unge til terapeuterne i forløbet.

Koral giver lidt modspil til den lyseblå og signalerer en fornemmelse af varme og glæde på en kærlig og opmuntrende måde. Og sammen kan koral og lyseblå bare noget, og signalerer nogle værdier og noget i øjenhøjde, der passer helt perfekt til Familie & Netværks DNA.

Symbolikken i logoet

Familie & Netværks ikon er ikke bare et tilfældigt ikon. Det er et symbol på helt særlige grundprincipper, Familie & Netværk kalder De 6 grundprincipper, der er helt afgørende for deres måde at arbejde på. Samtidig er det et symbol på møllen fra barndommen, der kun drejer, når man puster på den eller når vinden hjælper den på vej. Et stærkt symbol på Familie & Netværks holdning om, at alle i forløbet skal være med til “at puste på møllen”, for at få det hele til at køre, dreje rundt og for at få gang i forandringer.

Familie Netværk visuel identitet logo
Familie Netværk visuel identitet 5 element
Familie Netværk visuel identitet noegleord
Familie Netværk visuel identitet folder ikoner
Familie Netværk visuel identitet stemning

Er du interesseret i en mere uddybende beskrivelse af casen?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef