Trendspotting

Det er vigtigt at følge med i trends, fordi vi så bliver i stand til at levere lige præcis de designs, der rammer en bestemt målgruppes tanker, og så ved vi, hvordan målgruppen vil reagere på den kommunikation, vi lægger for døren.

I emballagedesignbranchen er det helt essentielt at følge med i de trends og tendenser, der sker rundt om i verden. Trends og tendenser har nemlig ikke kun en betydning for, hvilke emballagedesigns der er populære. Det har også en betydning for hvilken adfærd og hvilke holdninger forbrugerne har. Det har altså stor betydning for, hvad forbrugerne interesserer sig i, og om de tilegner sig nye vaner og adfærd.

Vi bruger også trendspotting til at spå om fremtiden, så vi altid er klar på forbrugerens nye veje i god tid, så varerne er klar, når forbrugerne er klar til at købe. Derfor sørger vi for at holde os opdateret ved at deltage i messer, tage ud til foredrag og seminarer, læse med i trendartikler og taget efteruddannelser inden for området. Trendspotting er en blanding af både viden, erfaring, nysgerrighed og mavefornemmelse.

Du kan blandt andet følge med i vores indsigter, hvor vi løbende skriver artikler om f.eks. trends inden for både design, emballager og fødevarer og ikke mindst forbrugeradfærd, når det gælder fødevarer.

Vil du høre mere om vores tilgang til trendspotting og hvordan vi implementerer det i praksis?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef