Emballagedesign og logo revitalisering til Black Coffee Roasters

BKI’s brand, Black Coffee Roasters, har fået nyt design. Det er stadig sort kaffe… men nu i mange farver. Den moderne kaffenyder får kommunikation i øjenhøjde og alle muligheder for at skabe gode kaffeøjeblikke.

Kunde

BKI foods

Opgave

Emballagedesign og logo revitalisering til Black Coffee Roasters

Black Coffee Roasters Crema Supreme Økologisk emballagedesign hele kaffebønner
Black Coffee Roasters Black Gold Double Roast Gourmet emballagedesign hele kaffebønner

Høj kvalitet kan sagtens være helt nede på jorden

Opgaven lød på at rebrande BKI’s premium-brand Black Coffee Roasters – med udgangspunkt i et omfattende redesign af emballagerne.

Udgangspunktet var et brand og en visuel identitet, som faktisk havde gjort det fint. Men ønsket til det fremtidige emballagedesign var et design med bredere appel og i stand til at kunne ramme mere på tværs af køn og alder. En imødekommende og inkluderende brand-identitet og et emballagedesign, der altså vil kunne byde endnu flere velkommen – selvfølgelig uden at gå på kompromis med den kvalitetsoplevelse og det stolte kaffehåndværk, der er en dybt forankret del af brandet.

Se designet før og efter lige her:

Black Coffee Roasters Supreme emballagedesign førBlack Coffee Roasters Supreme emballagedesign efter
Black Coffee Roasters Black Gold emballagedesign hele kaffebønner

Sort kaffe fås i mange farver…

Løsningen er et helt nyt emballagedesign, der udforsker den legende og kreative dimension, som også findes i kaffe – en kategori, der ellers ofte får et meget højtideligt og lidt ekskluderende udtryk. Men fremstilling af god kaffe er ikke kun en videnskab. Det er lige så meget en kreativ leg med smagsindtryk, hvilket inspirerede os til et sprudlende og farverigt look, der tager kaffe-emballage et helt nyt sted hen – sort kaffe fås i mange farver nu, og det er blevet meget lettere at finde rundt på butikshylden.

Samtidig blev det legende og inkluderende understøttet af en minimalistisk stregtegning, der viser en kaffedrikker, der hverken er mand eller kvinde, men bare et menneske, der nyder et magisk kaffeøjeblik. Illustrationen rummer dermed både et budskab og er en stærk grafisk asset på tværs af varianter. I samme ombæring blev logoets udtryk gjort blødere, så det fik et lidt mere feminint præg.

Hvad er et kaffeøjeblik?

Det kan være øjeblikket, hvor du trænger til at lade op ved hjælp af kaffens egenskaber… eller hvis du trænger til at slappe af og bare ”at være”. Det kan være øjeblikket, du nyder helt alene, sammen med gamle venner eller helt nye bekendtskaber. På siden af kaffeposerne får du en detaljeret beskrivelse af kaffebønnernes smagsnuancer og ristningsgrad, krydret med et kaffeøjeblik – for ja, en god kop kaffe kan efter vores mening godt bidrage til at gøre selv den koldeste sommerdag eller vådeste vintermorgen til et unikt kaffeøjeblik.

Black Coffee Roasters Double Roast emballagedesign hele kaffebønner
Black Coffee Roasters tekst til Double Roast emballagedesign til hele kaffebønner

Hvad med det stolte kaffehåndværk?

Det stolte kaffehåndværk kommer stadig til sin ret gennem de detaljerede smagsbeskrivelser på forsiden af emballagen, der leder tanken hen på den måde, vinkendere taler på. På forsiden er der også en markør, der angiver smagsintensiteten på en skala fra 1 til 10, ligesom vi med stolthed nævner, at kaffen kommer fra et af de få tilbageværende risterier i Danmark: “Lokalristet i Aarhus”.

Kort sagt: Høj kvalitet kan sagtens være helt nede på jorden.

Vil du smage?

Du kan få Black Coffee Roasters både som hele bønner men også som kapsler til når det skal gå lidt ekstra hurtigt at skabe gode kaffeøjeblikke. Prøv dem af, find dine favoritter og nyd DINE skønne kaffeøjeblikke.

Læs mere om Black Coffee Roasters og gå på opdagelse i deres lækre kaffer, så du selv kan skabe et godt kaffeøjeblik HER

Læs PRESSEMEDDELELSE

Black Coffee Roasters Supreme emballagedesign hele kaffebønner
Black Coffee Roasters Supreme emballagedesign hele kaffebønner

Har du også et brand, der trænger til et løft eller ønsker du at udvide målgruppen?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef