Tværgående private label serie til Netto, Føtex og Bilka
Curré er en tværgående private label serie til Netto, Føtex og Bilka. En serie, der både pynter op til jul og påske i supermarkederne og hjemme hos forbrugeren. Serien favner alt fra dadler og æbleskiver i julemåneden til påskeæg og skumkaniner i påsken. Med ganske få ændringer i rentegningen kan designet gå fra jul til påske. Farverne og illustrationerne ændres, men ellers er opsætningen og designprincipperne præcis de samme. Designet er fleksibelt og kan nemt tilpasses forskellige formater og emballagetyper.
Glædelig Jul & God Påske!
Kunde
Salling Group
Opgave
Design af tværgående private label serie til jul/påske og udarbejdelse af designmanual
Kompetencer
Emballagedesign, visuel identitet, designmanual
Minimalistisk design med masser af julestemning
Der er skabt et tapet, hvorfra der kan vælges forskellige udsnit for at sikre, at det samlede billede ikke er helt ens – og så allligevel. Når produkterne står samlet i butikkerne er color blocking en stor del af designet. Farverne er valgt ud fra forbrugerens generelle opfattelse af, at jul er rød, hvid og guld og påske er pasteller. Så selvom udsnittet af illustrationerne varierer, er det samme stil og stemning, og man er ikke i tvivl om, at serien hører sammen – heller ikke selvom produkterne står forskellige steder i butikken. Der er faste regler for opsætningen af teksterne med plads til flere placeholders, så produktinformationen kommunikeres tydeligt til forbrugeren. Alt i alt en simpel serie, fyldt med stemning.
Er du interesseret i en mere uddybende beskrivelse af casen?
Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk
Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef