Design til dansk honning af kompromisløs kvalitet

Klimaproblematikker får forbrugerne til at fokusere mere på lokale råvarer, fordi det ofte er en mere bæredygtig løsning, og så er det ovenikøbet ofte lig med god kvalitet – især når man er så heldig at bo i Danmark. Den lokale forståelse er tilstede lige så snart man ved, at et produkt er produceret i Danmark. Dette er årsagen til, at man bruger det danske flag til at promovere sig på opfattelsen af, at danske varer er lokale og lig med god kvalitet. Forbrugere, der tænker på klimaet og bæredygtige løsninger, leder ofte efter naturlige produkter, som er rene og som ikke har været igennem store forarbejdningsprocesser – fordi der er tendens til at tænke, at natur er lig med sundhed.

Kunde

Jakobsens A/S

Opgave

Emballagedesign til Jakobsens honning

emballagedesign case Jakobsens Best Dansk honning lyng
emballagedesign case Jakobsens Best Dansk flydende honning

Designelementer der fremmer forståelsen af kvalitet

På Jakobsens danske honning, er der lagt vægt på den danske oprindelse med et tydeligt flag, som er hurtigt at afkode. Samtidig er der billeder af blomster på. Blomster fra den danske natur hvor honningen er indsamlet. Blomstertyperne er ligeledes med til at kommunikere hvilken honning, der er tale om (lyng, sensommerblomster etc.). De fine pastelfarver giver en sommerlig fornemmelse og opretholder samtidig det nordiske og minimalistiske design sammen med plankeværket i baggrunden. Guld-effekterne er sidste finish og er med til at skrue helt op for kvalitetsfornemmelsen og gøre opmærksom på at her er der tale om en særlig god honning.

emballagedesign case Jakobsens Best Dansk blomster honning
emballagedesign case Jakobsens Best Dansk sensommer honning

Ren natur

Jakobsens payoff er ren natur. En payoff, som Jakobsens er fuldt dedikeret til og som afspejles i alle deres produkter. Ren natur er den røde tråd, og der er fokus på bæredygtighed, autenticitet og produkter uden tilsætningsstoffer. Jakobsens danske honning er et resultat af disse værdier, og afspejler en målgruppe, som foretrækker at honning ikke bare er honning, men har en historie og er fyldt med god samvittighed.

emballagedesign Jakobsens best

Er du interesseret i en mere uddybende beskrivelse af casen?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef