Redesign af emballagedesign til søde sager og salte snacks til Netto
Med Finton’s Bakery-serien i Netto er dig og hele familien dækket ind med alt lige fra den søde snack til eftermiddagen, et godt fiberrigt mellemmåltid eller kagen til aftenkaffen. Vi har lavet et redesign, som gør det let at finde den søde eller salte snack, du er på jagt efter i Netto.
Flere år tilbage fik vi til opgave at lave designet til Finton’s, men da produkterne fra Bakery Road-serien nu bliver en del af Finton’s, skulle der er redesign til, som vi også fik lov at stå for. Redesignet gik på at arbejde videre med stemningen fra det tidligere Finton’s og Bakery Road, men at give serien et skandinavisk inspireret løft og en visuelt stærk opbygning, som er let at genkende.
Kunde
Salling Group
Opgave
Redesign af Nettos serie Finton’s Bakery, der rummer både søde og salte produkter
Kompetencer
Fra sødt til salt
Finton’s Bakery indeholder et bredt udvalg af produkter fra søde kager og cookies til salte kiks og knækbrød. For at skabe en klar opdeling mellem de søde og salte varianter valgte vi bl.a. at differentiere vha. af baggrunden på produktet.
Der er træbaggrund på alle produkter for at skabe associationer til et spise- eller sofabord, hvilket giver en hyggelig og hjemlig stemning. Derudover skaber træet en sammenhængende identitet på tværs. Der differentieres ved at de søde produkter har en lys træbaggrund med lav kontrast, mens de salte har en mørkere og mere rustik træbaggrund. Samtidig har hver træbaggrund en farve, der spiller sammen med produktvarianten og skaber differentiering fra de andre produkter.
Bagertraditioner og et drys skandinavisk minimalisme
Finton’s Bakery-designet er forankret i bagertraditionens visuelle univers – logoet er en kringle, der er nyfortolket i kombination med et hjerte, “Bakery“-skriveskriften indkapsler det håndlavede og traditionelle, og markiseformen på logoet sender tankerne mod en gammeldags bagerforretning, hvilket forstærkes af striberne i baggrunden bag produktteksten.
Den skandinaviske minimalisme kommer til udtryk gennem farverne, der er tone-i-tone, hvilket skaber et roligt udtryk, den primære skrifttype, der er clean og simpel, samt billedstilen, hvor billedernes vinkel altid er oppefra.
Et let genkendeligt produkt
I redesignet efterspurgte Netto en opbygning, som kunne gøre det let for kunderne at genkende Finton’s Bakery-produkterne, hvilket vi løste med en variabel label-opbygning. “Labelen” er ensfarvet med vertikale striber og her kan man altid finde produktinformationerne og i de fleste tilfælde også logoet. Labelen er et stærkt visuelt element med sin faste opbygning og skaber en identitet, der netop er nem at genkende.
Er du interesseret i at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og dit brand?
Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk
Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef