Designbureau versus reklamebureau

Når man skal finde en samarbejdspartner, så er det vigtigt at vælge den samarbejdspartner, der har kompetencerne til lige præcis den opgave, der skal løses. Der er mange reklamebureauer, som også har kompetencer til at lave et emballagedesign til fødevarer, men det er ofte ikke det, der bruges mest tid på og som prioriteres.

Specialister i emballagedesign til fødevarer

Når det gælder emballagedesign til fødevarer, så er det absolut en fordel at vælge specialister, der er 100% inde i udviklingen, kender markedet og som kender de fodfejl, man skal undgå. Man kan ikke sammenligne en fødevareemballge med en roll-up – heller ikke selvom de grafisk sættes op i det samme program på computeren!

Fødevareemballage er et krævende område, der kræver ekspertviden og ud over at det skal have et flot og appellerende design, så skal det også være funktionelt og forklare sig selv på få sekunder, for det er den sparsomme tid forbrugerne bruger ved varehylderne, inden de har besluttet sig for hvilket produkt, de gerne vil have med hjem.

Undervurder ikke designets betydning for salg!

Designet af emballagen har stor betydning for hvordan målgruppen tager imod produktet. Derfor må det absolut ikke nedprioriteres og det er et afgørende argument for at vælge eksperter inden for netop dette område. Læs blandt andet her, hvad der er vigtigt at tænke på ved emballagedesigns til fødevarer.

Rent praktisk er der også nogle forholdsregler, der skal tages i forhold til trykmetoder og valg af materiale alt efter om fødevaren skal opbevares på frys, køl eller stuetemperatur, i lys eller mørke.

Skal vi hjælpe dig med at flytte dit produkt fra hylde til kurv?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef