Ren natur med transparent emballagedesign

Det nye inden for sundhed er, at vores fødevarer skal være baseret på naturlige ingredienser, og den bølge er Jakobsens for længe siden hoppet med på via deres payoff – ren natur.

Fødevarer skal helst være så lidt forarbejdede og så lidt kunstige som muligt, og forbrugerne vil gerne forstå og have indsigt i fødevarernes indhold. Af den tendens er der udsprunget et begreb kaldet clean label, hvor man har fokus på at gøre indholdet i et produkt transparent og forståeligt.

Hvordan designer man så et clean label-produkt med forståeligt indhold, som giver indtrykket af ren natur? Her er løsningen en transparent etiket, så der er indkig til produktindholdet, og med en facing så simpel som muligt. Dét, der er i fokus, er indholdet – bær og honning. Appetitvækkende for både børn og voksne.

Kunde

Jakobsens A/S

Opgave

Emballagedesign til smørepålæg lavet på honning og bær

emballagedesign case Jakobsens bær og honning thumbnail
emballagedesign case Jakobsens bær og honning stemning jordbær
emballagedesign case Jakobsens bær og honning familie
emballagedesign case Jakobsens blåbær og honning

Vil du vide mere om clean label-designs?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef