Ren natur med transparent emballagedesign
Det nye inden for sundhed er, at vores fødevarer skal være baseret på naturlige ingredienser, og den bølge er Jakobsens for længe siden hoppet med på via deres payoff – ren natur.
Fødevarer skal helst være så lidt forarbejdede og så lidt kunstige som muligt, og forbrugerne vil gerne forstå og have indsigt i fødevarernes indhold. Af den tendens er der udsprunget et begreb kaldet clean label, hvor man har fokus på at gøre indholdet i et produkt transparent og forståeligt.
Hvordan designer man så et clean label-produkt med forståeligt indhold, som giver indtrykket af ren natur? Her er løsningen en transparent etiket, så der er indkig til produktindholdet, og med en facing så simpel som muligt. Dét, der er i fokus, er indholdet – bær og honning. Appetitvækkende for både børn og voksne.
Kunde
Jakobsens A/S
Opgave
Emballagedesign til smørepålæg lavet på honning og bær
Kompetencer




Vil du vide mere om clean label-designs?
Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef