Minimalistisk design til ost
Man ser ofte skønheden i enkelheden og dette er ingen undtagelse. Mejeri er ren natur og signaleres bedst gennem et rent og letafkodeligt design. Minimalismen vinder anno 2018 frem i mejerikategorien og det er ikke uden grund. Mejeri har en kort beslutningsproces hos forbrugeren og derfor skal et emballagedesign til ost have en stærk differentiering. De rene farver styrker differentieringen og korrekt anvendelse af minimalisme gør det nemt for forbrugeren. Med fokus på farver og et twist i typografien, hvor skriftsnittet følger fedtprocenten, har vi skabt et design til Engvang ost som er simpelt men smukt.
Kunde
Lidl Danmark
Opgave
Design af Engvang ost – private label serie
Kompetencer
Emballagedesign, visuel identitet, rentegning, designmanual
Derfor virker minimalistisk design
Et minimalistisk emballagedesign er renset for overflødige grafiske elementer, der distraherer forbrugerne og fjerner deres opmærksomhed fra emballagens centrale fokus. Produkter med et minimalistisk design har således også en tendens til at skille sig ud fra andre produkter i varespejlet, fordi de formidler en stærkt målrettet varemærkebesked på en øjeblikkelig og forståelig måde. Dette gør det lettere for forbrugeren at identificere varen og dermed foretage en hurtig købsbeslutning. Minimalistisk emballagedesign eliminerer forvirring i beslutningsprocessen, og forbrugerne fanger derved hurtigere budskabet.
Rene farver og fokus på differentiering
Specielt i ostekategorien er det vigtigt at være tro mod farverne. Forbrugerne kigger efter en rød havarti og de stærke oste har en mørkere farve end de milde. Man skal altid være opmærksom på forbrugernes farveafkodning, så man sikrer, at de kommer hjem med de tiltænkte varer.
Fremtiden byder på et mere rent og let afkodeligt varespejl på mejerihylderne i supermarkederne. Vil du høre mere?
Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk
Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef