Emballagestrategi og -design til Jakobsens honninger

Når et produktsortiment med tiden bliver dybere og dybere, og der dermed kommer mange forskellige varianter af honningprodukter (f.eks. akaciehonning, lynghonning, flydende og fast blomsterhonning etc.), skal man holde tungen lige i munden, da det så er altafgørende med en emballagestrategi og differentieringslag for at hjælpe forbrugeren på vej i deres valg.

Jakobsens har et sortiment, der efterhånden indeholder mange forskellige slags honninger og sirupper. Derfor er der brug for, at Jakobsens hjælper forbrugerne til at forstå og navigere i sortimentet, så forbrugerne kommer hjem med den honning, de har i tankerne og står og mangler.

Kunde

Jakobsens A/S

Opgave

Emballagestrategi og design af emballage til honning

emballagedesign case Jakobsens Better akacie
emballagedesign case Jakobsens Better solsikke

Designstrategi efter målgruppe og formål

Denne kategori er den klassiske honning, hvor det er prioriteret at informere forbrugerne om smagstype og hvordan den kan bruges, fordi det er til en målgruppe, der interesserer sig for honning, og som ikke bare vælger honning efter pris, men efter hvilken smag det skal give.

Honning er ikke bare honning

Honning kan være meget mere end bare honning. Det er blandt andet et naturligt produkt, hvilket også er en af de helt store trends i tiden vi lever i nu. Naturlige sødemidler (herunder honning) foretrækkes i madlavning frem for kunstige sødemidler eller forarbejdet hvidt sukker. Forbrugerne er altså interesseret i, hvor produkter kommer fra, og derfor har vi her fokus på honningtypen eller hvor honningen er indsamlet.

emballagedesign case Jakobsens Better lys og mild
emballagedesign case Jakobsens Better miljø

Emballagestrategi og -rentegning til honning

Ud over at hjælpe til med emballagestrategi og -design, har vi også rentegnet hele kategorien. Når vi er med hele vejen, kan vi sikre, at den rette emballagestrategi udrulles på de enkelte produkter i kategorien. Derudover har vi et godt overblik over, hvilke hensyn der bør tages i designfasen, fordi vi allerede har kendskab til, hvilke regler, der gælder for honningkategorien.

Vil du høre mere om design- og emballagestrategi?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef