Et legende emballagedesign til Danmarks mest forkælede tomater, agurker, peberfrugter og salater

Katrine & Alfreds er opkaldt efter Katrine og Alfred Pedersen, der i 1948 grundlagde det fynske gartneri, der i dag hedder Nordic Greens og ejes og ledes af 4. generation – Mads Ulrik Pedersen.

Katrine & Alfreds grøntsagerne dyrkes med størst muligt hensyn til omgivelserne. Der anvendes energi fra egen solcellepark, der vandes fortrinsvist med opsamlet regnvand, humlebierne står for bestøvning og nyttedyr har ansvaret for skadedyrsbekæmpelsen, så alt foregår på mest naturlig vis. Derudover er emballagerne naturligvis af genanvendeligt pap og plast.

… og hvordan får man så alle disse gode ting kommunikeret ud i et emballagedesign? Vi har valgt at gøre det lige præcis sådan her:

Kunde

Nordic Greens A/S

Opgave

Emballagedesign til Katrine & Alfreds brandet. Herunder også revitalisering af logo samt rentegning af produkterne.

Gå på opdagelse i det legesyge emballagedesign

I emballagedesignet kan du gå på opdagelse blandt agurker, tomater og summende bier. Ganske som i væksthusene, hvor duften af tomater og agurker og lyden af bierne går så fint hånd i hånd med gartnerne, der nipper sideskud i hver deres ”lille gartneri i gartneriet”. Dét er duften af dansk sommer og smagen og kvaliteten på grøntsagerne, der er i en klasse for sig… sammen med den gode følelse i maven over alle de gode og hensynsfulde beslutninger, der bliver taget i denne produktion.

Illustrationsstilen er naiv og let afkodelig. Den er unik og meget genkendelig i frugt- og grøntafdelingerne i butikkerne. Og så bliver man bare i så godt humør af at kigge på det spirende univers – fuld af liv og masser af velintegreret information omkring Nordic Greens’ mange gode tiltag.

Emballagedesign Katrine & Alfreds Danske Håndplukkede Tomater
Emballagedesign Katrine & Alfreds Danske tomater
Katrine & Alfreds emballagedesign salater
Katrine & Alfreds emballagedesign salat Nordic Crisp

Revitalisering af Katrine & Alfreds logo

I forbindelse med nyt emballagedesign var logoet også gennem en revitalisering. Tomaterne er fjernet, så logoet nu favner forskellige grøntsagstyper og derudover er logoet moderniseret i sit udtryk. Detaljer er justeret i enkelte bogstaver og bogstavernes skygger er fjernet og den tynde ramme er lysnet.

Vil du læse mere om Katrine & Alfreds? Så klik HER

Katrine & Alfreds logorevitalisering førKatrine & Alfreds logorevitalisering efter

Er du interesseret i en mere uddybende beskrivelse af casen?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef