Nyheder fra Vesterhavet – et emballagedesign, der råber højt i varespejlet
Ved den jyske vestkyst, hvor den stærke vind møder havets kraftfulde bølger, finder man Vesterhavsbryggerierne. Vesterhavet er til tider et voldsomt bekendtskab, men kan lige så vel omkranse sine besøgende med en frisk brise, smukke klitter og brede strande, som du skal lede længe efter andre steder. Vesterhavsbryggerierne er et samarbejde mellem Thisted Bryghus og Warwik Bryghus i Varde. Med stor inspiration og en dyb respekt for de jyske traditioner og Vesterhavets stærke og karakteristiske brusen, har Vesterhavsbryggerierne introduceret en spændende serie af velsmagende øl, med hver deres historie. Vesterhavsbryggerierne har fokus på den gode øl og den gode stemning. De vil gerne være en stor inspirationskilde til valget af særlige øltyper til specifik mad, så du kan opnå den optimale smagsoplevelse.
I et spraglet varespejl er det ikke nok “bare” at have en flot etiket…
Det enorme udvalg inden for specialøl kræver, at man skiller sig særligt ud. For at skabe ekstra opmærksomhed i varespejlet, har vi udnyttet styrken ved avisdesignet. I “gamle dage”, når man tog ud til Vesterhavet – dengang hvor man ikke havde solenergidrevne køletasker – pakkede man sine drikkevarer ind i avispapir og dyppede dem i havet, hvorefter det våde avispapir kunne holde flaskerne svale. Man benyttede ligeledes avispapir som indpakning i specialforretningerne. Hele denne storytelling har vi videreført ved at pakke den økologiske pilsner “Bernsten” ind i et avisark. Avisarket fortæller historien om Vesterhavsbryggerierne, præsenterer alle øllene i serien og selvfølgelig er hele den originale facing på øllen indarbejdet inklusiv stregkode, så øllen kan leve et aktivt liv på hylderne.
Forbrugerne vil ikke nøjes – de vil have storytelling!
Nutidens forbrugere lader sig ikke nøjes med et produkt uden en historie. Denne tendens er den primære tanke bag emballagedesignet. Når vi køber en øl vil vi gerne høre historien. Akkurat som vi sidder og læser bagsideetiketten på en rødvin. Den kommer ganske enkelt til at smage bedre, når der tilføres stemning og storytelling. Med dette og kundens ønske om et emballagedesign, der udstråler det lokale omkring Vesterhavet og det gode håndværk in mente, har vi skabt et emballagedesign, der både giver forbrugeren fakta, hygge og rådgivning i én og samme etiket. Vi kender det fra Gajolpakkerne – de små, fine anekdoter man enten læser for sig selv eller deler med kollegaen. Udover historierne, udstråler avisdesignet det gode, gamle håndværk og billederne fra Vesterhavet skaber stemningen. Smagsbeskrivelsen og anbefalingen til, hvilken mad de forskellige øl skal drikkes til, vejleder forbrugerne, så øllens karakteristika giver den allerbedste smagsoplevelse. De forskellige øl i serien har dermed fået hver deres ’artikel’, der er bygget op som en klassisk artikel.
Efter storytelling kommer storyliving. Der er en hastigt stigende tendens til at forbrugerne selv vil være med til at skabe deres eget produkt. Det kan vi også fortælle en masse om…
Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk
Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef