Design til fersk kød i Lidl
Vilstrupgård er Lidl Danmarks private label brand. I opbygningen af Vilstrupgårds visuelle identitet blev der lagt vægt på de værdier og den idyl, der følger med tanken om det gode landbrug, som det var i gamle dage, for at ramme et segment, der gerne vil have kvalitet til prisen. Og Vilstrupgård er god kvalitet til prisen!
Emballagedesignet er udformet efter et moderne syn på de gode gamle dage. Forbrugerne forventer hurtige informationer om produkternes indhold og forarbejdningsproces, og derfor er det vigtigt at disse informationer allerede står på forsiden, og ikke med småt på bagsiden.
Kunde
Lidl Danmark
Opgave
Emballagedesign til Lidl Danmarks ferske kød
Kompetencer
Emballagedesign med storytelling
Når man går i køledisken i Lidl, vil man opleve, at de allerede har sorteret kødet i forhold til dyret. Eksempelvis ligger alt grisekød for sig og alt kyllingekød for sig. Det er en vigtig detalje i forhold til, hvordan hierakiet skal være på produkterne. Vi har derfor valgt at lægge fokus på udskæringen – altså om det er ‘hakket’, ‘ribeye’ eller ‘t-bone-steak’ og lidt mindre på dyret og farven, da det allerede er sorteret i butikken. Sådan mener vi, at forbrugeren bedst bliver hjulpet på vej i denne situation.
Farver giver hurtige associationer
Forbrugere afkoder hurtigt farver og navigerer i meget højt udstrækning efter dem. Derfor er der i Vilstrupgård lagt vægt på farvedifferentieringen efter kødtype for på den måde at kunne guide forbrugerne mest hensigtsmæssigt i butikken. Disse farver er ligeledes indarbejdet i butikkernes skiltning i afdelingen med fersk kød.
Er du interesseret i en mere uddybende beskrivelse af casen?
Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk
Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef