Projekbeskrivelse

Designevolution og stærk genkendelighed

Cervera har dybe rødder i historien og har stolte traditioner i at levere smagfulde kvalitetsprodukter til danskerne. Cervera har sin produktion i Rødding, Sønderjylland, og producerer fødevarer som læskedrikke, marmelader, dressinger/saucer og syltede frugter – og i mange af kategorierne også sukkerfri produkter og produkter uden tilsat sukker. Henover årene har alle disse emballager haft forskellige designs, der har passet til tidens trends. Fra at se dette som en ulempe, valgte vi tidligt i processen at bruge denne diversitet som afsæt til udviklingen af Cerveras nye designstrategi.

Vi ønskede at bevare troværdigheden i Cervera-brandet og fornemmelsen af godt gammeldags håndværk af høj kvalitet, ved at bygge videre på de klassiske og autentiske grafiske elementer. I kombination med Cervera-logoet og de grafiske elementer har vi skabt et stærkt og tidløst grafisk udtryk, der danner grundstenene i Cerveras visuelle identitet.

Kunde

Cervera A/S

Opgave

Redesign af Cerveras produktportefølje med fokus på at samle udtrykket på tværs af produktkategorierne.

Gammel identitet af Cervera_emballagedesign_Cameleon Creatives A/S
Logo til Cervera CVI i en case til Cameleon Creatives A/S hjemmeside_emballagedesign

Et genkendeligt Logo

Et større Cervera-varemærke gør, at det i højere grad opfattes som et kvalitetsstempel for Cerveras produkter.

Cervera fonten fastholdes, og dermed fastholdes den brandværdi, som Cervera har opbygget indtil nu. Derved vil de loyale kunder stadig kunne kende de Cervera-produkter, de plejer at købe.

Kvalitet siden 1916 gør, at Cervera bliver mere dansk, det viser at Cervera har meget erfaring og historie, så det udtrykker ganske enkelt ægte, dansk kvalitet.

Differencering på emballagedesign_Cameleon Creatives A/S
font valg og farver til ny_emballagedesign_Cameleon Creatives A/S

Nostalgi i et design

Historien og den kompromisløse kvalitet giver Cervera masser af troværdighed og et kendskab, der går mange år tilbage. Den modne forbruger vil kunne huske den klassiske Ravigotte Sauce, både på smag og det unikke design. Design og produktoplevelse skaber sammen en genkendelighed som varer mange år frem. Derfor var det vigtigt for os at fastholde de mange genkendelige elementer, som bl.a. prikkerne, formen på brandlabel og farverne, som Cervera har gjort brug af i så mange år.

Fladt emballage af læskedrik, med diffrenciering på _emballagedesign_Cameleon Creatives A/S
Læskedrikke både klassisk og sukkerfrit design_emballagedesign_Cameleon Creatives A/S

Cervera læskedrikke

Se og læs mere om serien af læskedrikke ved at klikke på billedet.

Cervera Ravigotte Sauce

Se og læs mere om Ravigotte Sauce ved at klikke på billedet.

Er du interesseret i en mere uddybende beskrivelse af casen?

Kontakt os på 87310103 eller mark@cameleon.dk

Mark Lyngaa Wegeberg

Mark L. Wegeberg,
Adm. direktør & kontaktchef